Zaterdag was er op het terrein van de Wageningse berg de dag van de verdwenen clubs. Dit werd georganiseerd door het voetbalblad Staantribune. Naast FC Wageningen en staantribune hadden wij van het AGOVV museum ook een tafel tot onze beschikking om dingen op tentoon te stellen en om spullen te verkopen.

Dennis en Gert waren namens het Museum aanwezig. Gert deed samen met Rene mee aan de wedstrijd FC Wageningen – Staantribune in het shirt van FC Wageningen. Het weer zat gelukkig mee en dit leverde ivm de herfst kleuren prachtige sprookjes achtige plaatjes op. Het team van FC Wageningen won de wedstrijd met 5-3 van het team ” De Staantribune”.

Voor deze dag was er aandacht genoeg van de media. Hart van Nederland, NOS en Radio1 langs de lijn waren aanwezig. Wij van het AGOVV Museum hadden onder andere veel oude kranten knipsels, shirts, en foto’s , ook hadden we de nodige sjaals, petten, vaantjes en boeken mee om te verkopen.

Wat ik persoonlijk jammer vond dat er niet meer clubs oude spullen mee hadden genomen. Naast FC Wageningen, FC Amsterdam en wij van AGOVV hadden de andere clubs helaas niets mee echter dit zal wel zijn reden hebben. Wel konden er nog mooie logo’s gekocht worden van hout gemaakt door CravedArt en natuurlijk was er een kraam van de staantribune.